People GTi 300 test-review!

Poštovani, u prilogu možete pročitati zadnji simpatičan test našeg People GTi 300. Autor testa je g. Cortez sa www.motori.hr foruma, pravi imenom Dalibor Bauernfrajnd. Pogledajte što taj vrsni znalac kaže za našeg Peoplea, nakon što je probao i njegovog brata Downtowna ali i konkurenciju…

Cortez:

“Opet sam imao priliku za druzenje sa jednim novitetom, metrosexualno obojanim People-om GTi 300, a emocije su jos uzburkane od nedavnog dvodnevnog djira sa Downtownom 300. Nema boljeg za pravu usporedbu.. a nisam zaboravio ni Beverly-a 300 (2011 model) kojega sam provozao nesto prije ovog dvojca.. a People i Beverly se realno nadmecu a prvo mjesto u klasi.. iako realno.. nije uopce toliko blizu i napeto. Test vozilo kao i Downtown (review je u Downtown generalnoj temi pa vidite tamo..) powered by KrkMoto, naravno, preuzeto u Bike&Moto centru SKOS u Osijeku na trosatno druzenje.

Review pisem iz jednog daha pa ne zamjerite izostajanje uobicajene forme, pisem kako su se dojmovi skupljali, jer mi je tako najlakse, a tako nekako ce vecina  dozivjeti svako novo vozilo pa ne bi trebalo biti problema.  Mkay, vizualni pregled na stranu, slike ste svi vidjeli, svi znaju o cemu se prica, ali ono sto slike ne pokazuju je koliko je skuter zapravo velik. Svi oni koji ocekuju ‘petite’ formu novog Beverly-a ili XCity-a ostat ce pomalo iznenadjeni. Skuter je usporediviji sa starim Bev-om 400/500 nego sa trenutnom 300tkom. Montiranje za kokpit osim razlike u velicini otkriva jos jednu stvar; skuter se solidno “zaljuljao” cim sam spustio svojih 90ak kg na sic sugerirajuci da je ovjes podesen nesto mekse nego sam ocekivao. Prvi djir od svega 2 kilometra proveo sam razmisljajuci o najblizoj benzinskoj jer sam bio uvjeren da je prednja (ili obje) guma poluprazna jer je feeling na upravljacu bio dosta tezak.

Dok sam se vratio do skutera nakon kratke pauze na ovo sam vec zaboravio, a inicijalni feeling preteskog upravljaca zamjenio je osjecaj cvrstoce kompletnog skutera i sigurnosti pri drzanju pravca.. a u medjuvremenu sam se i sjetio da se vozim na 16″ kotacima.. a to s njima hoce tako biti.. Naravno, posjet benzinskoj servirao je pljusku u facu jer su gume bile napumpane ako treba. Pimplanje po kocnicama i ham-fisted baratanje gasom pozornost prebacuju na gume koje ne vole stakleni gradski asfalt. Sa prednjom treba uvijek prakticirati oprez, zadnja moze biti zabavna ako znate sto radite, ali maxxis gume na People-u ne pozivaju na igru, drze solidno, ali realno nista iznad prosjeka.. i tu ide prvi bod Beverly-u koji dolazi sa Michelin City Grip gumama koje su izvrsne. Nista sto se ne moze lako popraviti.. Powerslide-ovi su izvedivi i lako se kontroliraju, ako nekoga veseli tako nesto, ali kad guzica pobjegne na kocenju, voli zamahnuti lijevo-desno 1-2 puta previse pa treba pripaziti.

Ono sto ce sve zanimati – snaga – o, ima je.  Usporedba sa Downtownom? To je vise-manje to. Subjektivno, bez nekih brojeva i potvrde/provjere, rekao bih da People bolje ubrzava od 60 do 100km/h. Gdje je Downtown najbolje povlacio (iza 100) People ostaje linearan, ali zato grize puno ranije. Idealno za grad, idealno za pretjecanje i generalno angaziraniju voznju otvorenom cestom izmedju 80 i 120km/h gdje je masina u sweet spot-u. Ako netko ne prati brojcanu stranu stvari.. People je 20ak kila laksi i deklariran kao 2ks slabiji..

 

Usporedba sa Beverly-om? Nema usporedbe. Nema smisla. Zuti karton za izostavljanje obrtomjera na People-u, ja ga volim vidjeti na svim vozilima, makar da znam “gdje sam” na krivulji snage/momenta, iako ne mogu mjenjati brzine. No opet, nema ga ni Beverly.

Kocnice sam vec spomenuo, jos cu se kratko vratiti na njih, jer je tu stvar jednostavna. Kocnice rade izvrsno, pogotovo zadnja, no pretpostavljam da prednja kaska zbog premalo koristenja, sto je izuzetno cest slucaj na testnim vozilima. Svi se boje prednje pa se ona u prvih par tisuca kilometara ni ne razradi (skuter je imao 3000km na urici). Ista stvar je bila i sa Downtownom i sa Bev-om. Sto najbolje koci? Tesko je reci, znam samo da sva 3 koce bolje nego moj Kawasaki, a to je dovoljno.  Kocnice su 5/5.

Ovjes/sic/komfor? Tu ima malo neocekivanog.. Ocekivao sam cvrst i tvrd ovjes, jer je to uglavnom tako na skuterima vecih kotaca, ali People ovdje definitivno odskace u drugom smjeru. Iza je stvar vrlo slicna Downtownu, neka sredina izmedju tvrdoce i komfora, ali prednji kraj je neocekivano mekan. Da odmah izbijem eventualne pomisli na probleme oko poniranja prednjeg krajai sl.. toga tu nema. Skuter je jednostavno udobniji nego sto bi ocekivali, i to je sve. Beverly nakon People-a kao da ima zavarene šipke umjesto amortizera, razlika u komforu je ogromna. Slicna je situacija i sa sjedalom.. relativno tvrd kao i na Downtownu, ali dobro oblikovan i dovoljno velik, ne gura naprijed kao Beverly, i ima znatno vise mjesta, gotovo sigurno dovoljno i za dvometrase, a ja sam se na Beverly-u sa svojih 180cm osjecao prilicno skuceno i naguran na upravljac. Prije nego netko pita za pojasnjenje, da, People ima meksi ovjes od Downtowna. Slutim da je Downtown namjerno podesen tvrdje za vecu nosivost i putovanje pod opterecenjem, a People mekse za gutanje rupa po gradu. Beverly je od ove ekipe najtvrdji.

Handling/impresije iz duze voznje?
Test ruta je bila Osijek-Djakovo (autocesta) – Levanjska Varos – Rusevo i nazad (bez autoceste). Oni koji su prosli zavoje kod Levanjske V. sve znaju, oni koji nisu, trebaju.  Ima svega, od brzih otvorenih zavoja (120-130km/h), do serpentina koje na Kawasakiju vozim u prvoj brzini na kvacilu, i uzbrdo i nizbrdo. Prvo iznenadjenje na autocesti je zastita od vjetra. Prsa su kompletno zasticena instrumentima/malim vjetrobranom koji mi zavrsava negdje centimentar ispod ravnine brade/kacige. Sjedi se duboko u skuteru, totalno suprotno od Beverly-a. Dok na Beverly-u piri svugdje iznad pupka, People stiti sve osim glave, a glava je na cistom zraku bez turbulencija. Dobitna kombinacija i daleko ugodnija voznja nego iza turbulentnog Downtownovog vjetrobrana. Sve do 120km/h sjedi se uspravno i  opusteno, tek iza te brzine treba malo cvrsce uhvatiti upravljac i/ili se nagnuti u vjetar. Za usporedbu, kod Beverly-a slicno veselje pocinje na 90km/h. Uz tracak vjetra iza, People hvata 155km/h po brzinomjeru i to sa potpuno uspravnim polozajem za upravljacem. Respektabilna brojka i u skladu sa Downtownom. Hvatanj zubima za vjetrobran dize brzinu na 160km/h. Rekao bih da svih 28ks radi, and then some. Na povratku nije islo preko 147-148km/h, vjetar itekako utjece na  maksimalnu brzinu, kao na nakedima.

Zastita nogu od propuha je isto na visokom nivou, nijansu losija od Downtown-a ipak, ali nemjerljivo bolje od Beverly-a na kojemu je po nogama pirilo kao da prednjih oplata uopce nema. Jos jedan plus za People je ravna podnica koja  omogucuje da noge smjestite u puno polozaja, pa ih mozete i potpuno skupiti tako da ne piri _ni malo_, dok kod Beverly-a toga nema zbog sredisnjeg grebena. Polozaj je samo jedan. I ne valja.

Hvatanje prvih zavoja i apliciranje gasa po on/off metodi izvlaci grin od uha do uha jer je People pravi gust voziti po zavojima, i voziti ga brzo. Iako bi rekao da je okvir nesto lakse unervoziti nego na Downtownu na vecim brzinama, sto ima smisla zbog ravne podnice, radi se o brzinama i nagibima koji vecina kupaca People-a nece nikad ni htjeti uhvatiti, ali ce sigurno lakse spavati ako znaju da skuter to moze. Gdje god je brzina prolaska zavoja bila iznad 60km/h, masina (variomat) je bila u svom elementu i katapultiranja iz zavoja su stvarno impresivna za skuter od “samo” 300ccm. Iako mi se Downtown cinio precizniji u nagibima, nije bio ni priblizno ovoliko zabavan vec je pozivao na fluidnu voznju, dok  People izvlaci huligana iz vas.

Na razvijanje snage se moze lako utjecati sarafljenjem po variomatu pa na ove opaske oko DT vs. People razvijanje snage ne treba gledati kao na uklesano u kamen, jer se bez problema moze napraviti i potpuno obrnuta situacija. No, serijski je tako kako sam napisao. Povratak ravnim, dosadnim cestama i voznja 80-110km/h je bila uneventfull, sigurna i opustajuca, cisto da se zna da i ova 300ccm G5 masina moze “lagano”, iako zvukom i vibracijama voli pokazati da se radi o najjacoj masini u klasi.

Prtljazni prostor? O ovome nema smisla, Downtown ima vise mjesta ispod sica nego People zajedno sa gratis koferom, i to debelo, a kad se na Downtowna stavi kofer mozete na kraj svijeta s njim. Razliciti skuteri za razlicite namjene, bar je lako odabrati kome sto treba kad je izbor velik. Malo cu mrko pogledat u smjeru kofera.. mogao bi biti i nesto kvalitetniji, debljih stijenki, sa boljim sistemom zakljucavanja, ali kofer dolazi na poklon sa skuterom, otkljucava se kljucem kojim palite skuter tako da se tu plusevi i minusi poniste, a definitivno ga je bolje imati nego nemati jer inace kacigu nosite sa sobom. Osim toga, vizualno se odlicno uklapa i za razliku od vecine aftermarket kofera zapravo podize ukupan vizualni dojam.

Potrosnju sam samo ugrubo izmjerio izmedju 2 manja tocenja. Tocne brojke nemam, ali je bilo ispod 4,5l/100km, unatoc tome sto je od 3 sata voznje, 2 sata gas bio otvoren do kraja, ukljucujuci 40km autoceste sa prosjekom oko 145km/h.

Suvozacica je za skuter imala samo hvalospjeve. Kad vam netko tko se vozi na motoru samo kad nema izbora kaze da bi htjela takav skuter za sebe, to puno govori.  Udobnost zadnjeg sica je ocjenjena kao bolja nego na Downtownu, a fuzici za noge na rasklapanje su uvijek pozeljnija varijanta od onih integriranih u oplate. Bodovi za People.

Sad bi tu trebao ici nekakav zakljucak.. ali mislim da je iz teksta gore sve jasno. Kymco ima jos jednu dobitnu kombinaciju voznih osobina, odlicnih performansi i niske potrosnje, Downtown koji se ponovno rodio da bi zadovoljio one kojima je trebao skuter vecih kotaca za grad i prigradske djireve uz rjedje vece izlete. Ocekivao sam zestoku borbu sa Beverly-em 300 koji me unatoc nekim manama ipak “osvojio”, ali tko odabere Beverly-a nakon probne voznje People-a.. Piaggio ima gadan zadatak za sloziti novu 350icu.. Shvacam Bev-ov sharm i odlican dizajn, ali osim nesto ugladjenijeg i tiseg motora i prijenosa (kao da je elektromotor u pitanju..), Beverly objektivno nema ni jednu prednost. Biljezim People GTi 300 medju skutere s kojima bih mogao zivjeti, iako je to klasa koja me apsolutno ne zanima (vise sam za GT skutere) i uz sam bok sa Peugeot Geopolisom 400 koji mi je bio favorit u ovoj klasi.. sve do sad. ABS, postarski vjetrobran i kofer od 50 litara bi transformirali People u pravog tourera, ako netko zeli napraviti nesto izmedju Downtowna i People-a za relativno male novce.

Bitno da je izbor modela velik, svatko ce si naci skuter koji mu najbolje odgovara, a sad kad je i People u igri, odabir ce biti jos laksi.

 

 

 

Komentari: