Upoznavanje s modelima: Venox 250!

U našem drugom upoznavanju sa modelima, na “tapeti” je legendarni KYMCO Venox 250! Ovaj fotogenični KYMCO motocikl, koji već tradicionalno odlično prolazi na svim tržištima, pravi je motocikl za sve one žele uživati na dva kotača u pravom “bajkerskom” stilu! Koliko Venox daje snage iz svoja dva cilindra, kako se treba održavati lanac, kako izgleda (i kako se čuje!) sam motor doznajte u ostatku našeg članka!

Ovaj tjedan smo imali primopredaju jednog Venoxa 250 pa smo iskoristili priliku i “ulovili” ga za još jedno Upoznavanje s KYMCO modelima! Venox je jedan od onih motora koji kada vidite, plijeni pažnju svojim izgledom, a što više i detaljnije gledate sam motor, to više bivate iznenađeni mnogim sitnim detaljima koji su rađeni precizno i sa velikom predanošću. Bilo da pogledate samu liniju ili naljepnicu, volan pun detalja koji su svi na mjestu, čujete zvuk motora – sve je na mjestu i savršeno se uklapa u koncepciju motora. Jedno od tih sitnih detalja koji će Vam izmamiti osmijeh na lice je npr. činjenica da kada uzmete ključeve u ruke primijetite da je preko slova “Venox” na ključevima folija koja spriječava bilo kakva oštećenja na samom natpisu!

Kada pogledamo prednji kraj motora, u samoj sredini nalazimo simpatično okruglo svjetlo. Iznad njega su se nadvila dva kromirana retrovizora. Sam motor je impresivan u crno-srebrnoj varijanti gdje se crna boja lijepo izmjenjuje sa detaljima u kromu. Kod lijeve ručice su tradicionalno pokazivač smjera i dugo-kratko svjetlo te truba, dok je sa desne strane prekidač za gašenje motora te ispod njega, dugme za paljenje motora.

Povrh elegantnog, ipak velikog spremnika za gorivo, “ugnjezdila” se pregledna instrument tabla. Na njoj se mogu pročitati podaci poput brzine (km/h i mph), tu je nezaobilazni brojač kilometara, trip metar te nekoliko lampica koji ističu stanje motora (lampica rezerve benzina, lampica ulja, lampica koja ukazuje da li je spuštena bočna nogara te lampica temperature). Odmah ispod se nalazi čep rezervara benzina gdje je malim poklopcem zaštićena sama brava rezervara. S lijeve strane ispod rezervara nalazi se kontakt bravica sa jednostavnim ON/OFF prekidačem.

Sjedalo naglašava te dosljedno prati liniju motora. Sjedalo je dvosjed ali je ipak većina podstave i udobnih voznih karakteristika podastreto vozaču. Sam motocikl pogoni četverotaktni, dvocilindrični, vodom hlađeni agregat koji ima shodno tome i dva auspuha. Sam agregat uspješno daje gotovo 28 KS! To je impresivan podatak, kada se usporedi sa recimo skuterima iste kubikaže koji imaju u prosjeku negdje oko 20 KS (kojih razvijaju iz istih 250 ccm). Krajnja brzina je oko 125 km/h. Ručica gasa se lako i glatko okreće te je sam odaziv na gas vrlo zadovoljavajuć iz razloga što jak i pouzdan agregat nema problema sa pokretanjem ovog prilično lakog motocikla u odnosu na izgled (svega 175 kg). Odmah u razini auspuha se nalazi jedan od dva amortizera koji mogu podešavati, što pridonosi lakšem prilagođavanju motora ukusu vozača.

U samoj vožnji će možda nekima trebati malo vremena da se naviknu na drugačiji “feeling” vožnje zbog malo izbačenog prednjeg kotača, što je normalno kod customa, i iako je netko navikao na vožnju “klasičnih” motocikala bez tog pomaka kotača, zapravo će osjetiti zanimljivu lagodnost vožnje i prednosti samog položaja. U mrtvim točkama kod okretanja i oštrih zavoja, ovo daje osjećaj nefleksibilnosti samog motocikla ali ta zamjerka se ubrzo zaboravlja jer vrlo ugodnom vožnja na otvorenijim dionicama više nego nadoknađuje taj nedostatak. Tu se osjeti ta filozofija vožnje i tu se zapravo vidi u čemu se guštaju ti dugokosi ljudi koji su često vozači ovakvih customa.

Za distribuciju same sile, zadužen je lanac. Vrlo klasično i nimalo loše rješenje i iako se nerijetko vidi kako ljudima pucaju lanci ili se događaju koje kakve nezgode sa istima, velika većina tih problema leži u nepravilnom rukovanju i održavanju samih lanaca, a ne u samoj izvedbi lanca. Lanac se preporuča očistiti svakih 500+ km te kasnije pravilno lubricirati kako ne bi bilo problema. Jasno, treba se držati na oku i napetost samog lanca.

Konačno, sama struja, jasno, dolazi od akumulatora. Kako smo ovaj model pripremali za primopredaju, dokumentirali smo i samo formiranje “baterije”. Prvo se skine folija sa vrha akumulatora i u nju se izlije kiselina, te nakon što je odstojala jedno 15-20 minuta (da ćelije akumulatora upiju samu tekućinu), sam novoformirani akumulator se stavlja na punjenje kako mu se ne bi narušio životni vijek. U prilogu je pored akumulatora i mali “set” za stavljanje podloške za tablicu i kasnije slika urađenog.

Mali paketić što dođe uz motor sadrži uputstva za uporabu, akumulator, gumeni držač akumulatora, mali set ključeva i poklopac samo pretinca za tool-kit koji se nalazi ispod sjedala. U mali pretinac ispod “sica” može stati do 1.5 kg tereta. Sam akumulator se nalazi ispod sjedala. Pošto je izgled (osim kvalitetnog motora, naravno) vrlo bitan čimbenik u custom filozofiji, akumulator je sigurno spremljen ispod sjedala. Da bi se došlo do njega trebate odvidati 3 vide, jedna od kojih je sa stražnje strane sjedala, ali druge dvije (zlatne) vide su ispod malih bočnih plastika koje se jednostavno skidaju. Za cijeli proces Vam trebaju imbus petica i veliki T dvanaest. Kada se skinu dvije bične imbus vide, skine se plastika (i ponovi se proces sa druge strane) te se onda dođe do tih zlatnih vida koje drže sjedalo čvrsto na mjestu.

Za sam kraj Vam donosimo malu poslasticu – a to je sam zvuk Venoxa! (iako basevi nisu istovjetni originalu nego su “blokirani” mojim Canonom, kojem je prvenstvena namjena slikanje, a ne video – op. autora)

Zaključak: Tražite ozbiljan, full-size motocikl iz KYMCO ponude? Bitno Vam je da gdje naumite, zbilja i stignete, bitno Vam je da Vaša “kočija” liči na nešto? Onda je KYMCO Venox pravi izbor za Vas! Prepoznatljiv, sa iznimno pouzdanim agregatom koji će Vam pružiti MNOGE kilometre čiste zabave i “stapanja” s cestom. Sama činjenica što Venox ima u svijetu fan klubove i internet siteove gdje obožavatelji propisno obožavaju sam model, to definitivno nešto govori o samoj kvaliteti ovog već legendarnog KYMCO motocikla! Bilo da ste početnik koji prelazi na veću kubikažu ili istinski ljubitelj motora koji cijeni dobru arhitekturu motora, Venox je odabir za Vas!

Komentari: